17 października 2007

Porsche Carrera GT










Na szczescie nie zdarzylem wylaczyc aparatu po pstryknieciu fotek slicznemu Lexusowi bo to co zobaczylem w bramie wjazdowej mnie powalilo po prostu…

Wystarczyl rzut oka i wiedzialem ze w moim kierunku powoli sunie bialy kruk motoryzacji, przynajmniej w ujeciu Polskim, Porsche Carrera GT…

Na szczescie szybko pozbieralem szczeke z ziemi i zrobilem dwie fotki, prawie mi się one udaly. Widac wyraznie ze faktycznie jest to CGT.

Ta maszyna jest przedstawicielem najbardziej klasy samochodow zwanych super-car. I chyba nikt się nie dziwi czemu tak jest. Auta tej kategorii sa unikalne od poczatku do konca, tworzone i produkowane nie dla mas, nawet nie dla klasy wyzszej, to sa auta w wiekszosci na zamowienie, robione wedle gustu klienta…

Cerrery GT wyprodukowano 1270szt z czego az prawie polowa bo 604 jezdzi po USA. Jej produkcja zostala zakonczona w zeszlym roku. Każdy pojedynczy egzemplarz można by ponumerowac i opowiedziec zupelnie inna historie o nim…

Tych 1270 bogatych szczesliwcow którzy maja te bestie w garazu jest pasjonatami, często kolekcjonerami. W koncu takiego auta nie kupuje się by wozic dzieci do szkoly czy smigac do sklepu po bulki… No ewentualnia dla szpanu..

Dla przykladu powiem może ze CGT posiada m.in. E.Smolarek, T.Woods znany golfista, T. Henry znow pilkarz czy M. Dell zalozyciel firmy Dell.

Pod maska znajduje się silnik benzynowy w ukladzie V10 o pojemnosci 5.7l, duzo duzo. Inzynierowie Porsche wycisneli z niego 612 kucykow co jest piorunujaca liczba… Gdy Carrera mnie mijala na wolnych obrotach już slyszalem jej wielkie serce pod maska, chciałbym ja uslyszec gdy się wscieknie i zaryczy tymi 600 koniami…

Ta bestyja pod maska dawala jej ogromnego kopa, 3.8s do setki, 10s do swoch setek i 34.2 do trzech setek na budziku! Gdyby nie fakt ze jest to model już nie sprzedawany to zdominowala by liste Top speed bez dwoch zdan…

Malo tego wygrala by również w Top price bo by zakupic to cacko trzeba było dysponowac około 440tys $ na kocie! Czyli plus minus 1mln 230tys zl… i to minimum, nie licze cla, przewozu itd. itd.

Bardzo się ciesze ze udalo mi się spotkac ten samochod… heh pamietam jak byłem maly i jak wszyscy wtedy zbieralem zdjecia samochodow z gum do zucia „Turbo” i pamietam ze na jednym z nich miałem srebrna Carrere GT a teraz udalo się się ja zobaczyc… Na zywo wyglada duzo piekniej…

Linki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_Carrera_GT
http://pl.wikipedia.org/wiki/Porsche_Carrera_GT

Fotki:
http://images.google.com/images?hl=pl&client=opera&rls=pl&hs=Ahk&resnum=0&q=porsche%20carrera%20gt&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

2 komentarze:

bluemanos pisze...

A pytanie - gdzie to było?
Rejestracja na Porsche - SK, czyli moje okolice ;)

Raz w życiu widziałem Porsche Carrera GT - na odcinku 50 metrów dał ostro "po garach". Ryk, a raczej pisk silnika jest tak oryginalny, że nie sposób nie odwrócić głowy!! Tym bardziej ja - jako wielki fanatyk Porsche :) niestety, ale śpieszyłem się, sam byłem w samochodzie, nie miałem aparatu i do tego było ciemno == nie zrobiłem żadnego zdjęcia.

demon pisze...

Witam,

Autko trafilem w Katowicach, na AutoPikniku na lotnisku Muchowiec. Na sam koniec jak juz wychodzilem to Carrera wjechala przez brame:)

Piekny i wyjatkowy widok, przyznam ze az dostalem gesiej skorki...