23 października 2007

Porsche 911










Po zrobionych fotkach MINI obrocilem się na piecie i skierowalem w strone swojego samochodu, byłem od niego z 10m może jak kolo mnie zaparkowala 911… Z nieba mi spadl wiec poczekalem az wlasciciel się oddali i zrobilem fotki, kiepskiej jakosci wiem ale trudno..

Zaczne od tego ze jest to auto wieczne, 911 nie ustannie sa produkowane od ponad 40lat i kazda generacja, każdy model zachwyca. Wraz z wiekiem nic nie traca, co wiecej zyskuja, sa to na pewno auta wyjatkowe… Ludzie kupujacy 911 sa pasjonatami, wiedza co kupuja i dlaczego.

Polecam poszukac i poczytac historie 911tek i samej firmy Porsche, ich dorobek jest nie samowity…

Ta uchwycona 911tka jest najmlodsza generacja, produkowana od 2005r i będzie kontynulowana na pewno przez najblizsze kilka lat… Ci którzy troche się orientuja 911 jest nie tyle modelem co cala rodzina Porszawek. 911 możemy kupic w az 14 wersjach z czego kazda jest zupelnie inna, ma swój charakter, plusy i minusy, wady i zalety, można by powiedziec ze jest innym modelem…

Teraz postaram się jakos je uchematyzowac. Wszystkie Porsche sa znane z silnikow typu boxer, co to? Odwiedzcie slowniczek motoryzacyjny na gorze strony tam jest odpowiedz. Jeszcze jednym charakterystycznym szczegolem jest to ze stacyjka jest po lewej stronie a nie standarowo po prawej.

Ogolnie silniki sa tylko dwa: 3.6l oraz 3.8l które maja 6 garkow. Ale i tak kazda weja ma inne parametry i tak najwolniesza wersja 911 targa 4 lub 911 Carrera 4 (ta ze zdjecia) rozpedza się do setki ‘tylko’ w 5.3sek tak zajmuje jej to tak ‘duzo’ czasu bo ma ‘tylko’ 325 konikow… Potem roznice sa malutkie ale suma sumarum najszybsza jest wersja 911 Turbo która osiaga setke w 3.9sek!... To już jest cos…w koncu 480 koni to nie malo…

Jest jeszcze wybryk natury, nie sprzedawany w Polsce… Chodzi mi o wersje 911 GT2, to monstrum za pomoca 530koni wyciska setke w 3.6sek… kosmiczny wynik… szturmem zdobywa pierwsze miejsce Top speed na którym teraz zasiaga wraz z Corvetta…

Jakis czas temu jak opisywalem Caymana to pisalem ze jest to 911tka dla biedniejszych, ile w tym prawdy? Przekonajcie się sami. Cayman mogl być nasz o ile mielismy minimum 230tys zl. Zakup najslabszej 911tki to koszt… przez gardlo mi to nie chce przejsc 95tys € czyli ok. 360tys zl… 3 miejsce Top price dla 911 murowane…

Najdrozsza Polska 911tka czyli 911 Turbo to koszt około 620tysiecy zlotowek… Glowa mnie rozbolala… Poszperalem i nie dostepna 911 GT2 kosztowala by ok. 980tys zl, nie szczypajmy się już tak, milionek nie nasz…

Tak wiec jest to auto dla wybranych bez dwoch zdan… chodz kosztuje wiele posiadanie Porsche jest bezcenne…

Linki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_997
http://porsche.pl/index.php?id=10

Fotki:
http://images.google.com/images?client=opera&rls=pl&q=porsche%20911&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wi

Brak komentarzy: