30 grudnia 2007

Ciezarowki Coca-Coli





















Podczas ostatniego zjazdu w tym roku wybralem sie z przyjacielem na zakupy swiateczne, udalismy sie do galerii krakowskiej. Wchodzimy na plac przed nia i co widze? Wielkie, slynne 16 tonowe ciezarowki Coca-Coli! Rok w rok jak tylko widze w TV reklame z nimi w roli glownej to wiem ze swieta juz nie dlugo.

Na zywo niestety wygladaja troszke gorzej niz w telewizji ale i tak robia wrazenie. Po zajeciach wieczorem polecialem na placyk jeszcze raz, liczylem ze beda sie swiecily na nich lampki i nie przeliczylem sie! Ciezarowki byly oswietlone i wygladaly slicznie!

Z tego co wiem to Coca-Cola miala trase po calej Polsce tymi niemieckimi ciezarowkami, w srodku nie bylo bytetelek tylko sprzet, kable i kupa glosnikow. Z tego wszystkiego masa ludzi skladala scene na ktorej odbywaly sie konkursy, wystepy itd.

13 grudnia 2007

Honda Legend 4G










Na Uczelnianym parkingu znalazlem jeszcze jedna autko warte uwiecznienia na fotkach. Honde Legend. Szczerze mowiac nie wiedzialem co za bardzo jest, wygladala nie tuzinkowo to zrobilem fotki i dopiero jak poszperalem w internecie dowiedzialem się ze trafilem może nie perle ale na pewno ladny kamien szlachetny wśród samochodow ale powoli.

Honda Legend uwidoczniona przezemnie jest przedstawicielem najnoszej jej generacji z numerem cztery. Sprawa jest troche zawiklana otoz to, Honda i Acura maja wspolnego wlasciciela wiec tak samo jak w przypadku opisanego wczesniej Cougara który jest sprzedawany zarówno jako Ford i jako Mercury tak i Legend jest sprzedawany pod dwiema nazwami.

Zaczelo się w 1985r kiedy to powstala Honda Legend generacji pierwszej. W USA była sprzedawana jako Acura Legend. Acura kontynulowala sprzedaz Legendy do 1995roku wdrazajac już generacje druga.

Potem nastapil koniec Legendy jako Acury, zastapil ja model RL który jest roznie tlumaczony: „Road Luxury”, "Replaces Legend” albo „Renamed Legend", jakby nie było każda wersja jest dobra. W tym samym czasie Honda produkowala kolejne generacje Legendy które były odpowiednikami wizualnymi najpierw dwoch generacji Acuru Legend a potem Acury RL.

Skomplikowane co? Ja tez się w tym gubie..

Ale wracam już do tego widocznego tu modelu. Produkcja ruszyla w 2005r, w USA pod nazwa Acura RL, Europie i Azji pozostala nazwa Honda Legend. Model ten jest interesujace od gory do dolu. Naped tylko na cztery kola, nazwany przez producenta "Super Handling All-Wheel Drive" (pl. super trzymajacy się drogi naped na wszystkie kola) budzi ciekawosc. System ten spowodowal wygrana Legendy/RL’a jako najbardziej zaawansowanego technicznie samochodu roku przez serwis cnet.com.

Kolejna ciekawostka jest taka ze ten luksusowy sedan sprzedawany jest tylko z jednym silnikiem! Pojazd napedzany jest przez 3.5l widlasta osemeczke która dysponuje okragla iloscia konikow – trzystoma. Pieknie… setka w 7.3sek, wystarczajaco calkowicie..

Kolejna sprawa – wyglad. Wiadomo rzecz gustu ale nikt nie powie ze jest to zwykle szare autko, wybija się z tlumu. Przod robi wrazenie, przyciaga wzrok…

Mowilem ze jest to samochod luksusowy i technologicznie zaawansowany. Hmm podam co ten pojazd posiada to przyznacie temu racje. O ile zestaw 10 glosnikow od Bose nie powala na kolana to reszta standardowego wyposazenia już tak: satelitarne radio, bezkluczykowe otwieranie auta (popatrzcie na fotki, nie ma dziorki na kluczyk!), kamera do parkowania, komputer pokladowy rozpoznajacy glos kierowcy i sluchajacy komend glosowych, satelitarna komunikacja do systemu ruchu ulicznego i jeszcze by tu dlugo wypisywac cuda jakie do niedawa się widzialo tylko na filmach sci-fi.

Na koniec pozostawilem troche goryczy.. Cene. Jako najbardziej luksusowy i biznesowy woz od Hondy musi kosztowac i kosztuje… Minimum 230 tysiakow - 10 miejsce listy Top Price!

Trafil mi się kamien szlachetny prawda?...

Linki:
http://www.honda.pl/szczegoly.php?przedm=6222765&grupa_p=41

Fotki:
http://images.google.pl/images?hl=pl&q=honda+legend+2007&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w&gbv=2

11 grudnia 2007

Ford Cougar










Kawalek dalej za FR-V’ka zobaczylem autko które tez chetnie sfotografowalem, Ford Cougar padl moim lupem.

Malo kto wie ze z forda to on za duzo nie ma. Faktycznie jest to Mercury Cougar po drobnych zmianach stylistycznych. Dlaczego tak jest? Otoz Ford miał to tego prawa, jest wlascicielem koncernu w którego wsklad wchodzi również Mercury.

Cougar ten w rozumieniu Forda był produkowany w latach 1999-2002, czemu tak krotko? Rynek go skopal! Premiera nowego Mondeo w 2002 roku oraz wielki sukces nowej BMW serii 3 spowodowal ze malo kto się interesowal tym samochodem.

W USA ta sytuacja wygladala troche inaczej, otoz to tam Cougar dalej był sprzedawany pod logiem Mercury, a dodam ze jest to model z dluga historia siegajaca czasow muscle carow i lat 70’, co spowodowalo ze zainteresowanie było duzo wieksze niż w europie.

Co jeszcze ciekawego? Był to drugi model Forda wypuszczony na rynek europejski który miał zawojowac w kategorii coupe, pierwszy ich projekt jakim był Capri polegl, drugi Cougar również, kto wie może do trzech razy sztuka?

W przyszlym roku do sprzedazy ma trafic nowy model Forda nawiazujacy do Cougara a mianowicie Ford Kuga, nie będzie to coupe ale SUV, zobaczymy co z tego wszystkiego wyniknie.

Linki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Cougar#Seventh_generation

Fotki:
http://images.google.com/images?client=opera&rls=pl&q=ford+cougar+2002&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=utf-8&um=1&sa=N&tab=wi

07 grudnia 2007

Honda FR-V










Ta Honde upolowalem na parkingu przed uczelnia jakis czas temu. Jest to pierwszy chyba przedstawiciel klasy MPV na stronie. MPV czyli co to? Inaczej mowiac Minivan. Wogole to ciezko jest się poslugiwac klasami samochodow. Jeszcze pare lat temu było wszystko jasne, klas było kilka i nie można się było pomylic. Dzisiaj klas jest coraz wiecej, kazda z nich się dzieli jeszcze na mniejsze i robi się chaos…

FR-V tak jak jej najwiekszy konkurent czyli Fiat Multipla (ble) ma uklad siedzen 3 + 3, przyznam ze zadko spotykane rozwiazanie, duzo czesciej spotkac możemy auta z trzema rzedami siedzen 2 + 3 + 2 tylko ze nawet nie wiemy ze ich jest tyle w srodku.

Co jeszcze o FR-Vce? Wprowadzona na rynek od 2004r i ma się dosc dobrze jako ze jest naprawde ladnym i zadziornym minivanem, czyz nie?

Dostepna jest z dwoma silnikami do wyboru, 1.8l VTEC o mocy 138 koni oraz wieksza troche bo 2.0l diesielowka o mocy 140koni. Ceny zaczynaja się od 85tys a koncza na az ponad 115tys.

Jest to 100 wpis! Taka mala rocznica...

Linki:
http://www.honda.pl/szczegoly.php?przedm=6222761&grupa_p=41

Fotki:
http://images.google.com/images?client=opera&rls=pl&q=honda%20fr-v&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wi

03 grudnia 2007

Mobilizacja prewencji

Wracalem ktoregos dnia z Krakowa do domu, udalem sie w strone dworca PKS i co widzie? Paly! Wszydzie paly! Suki, radiowozy, policjanci, tarcze, armatki, helmy, dluga bron...

Mysle sobie co jest grane?! I wtedy mnie olsnilo, DERBY Krakowa ot co!!

A prewencja jak zwykle organizowala przejazd kibicow przez miasto, stad te kilka pustych autobusow czekajacych na zaladunek.

Tyle radiowozow jeszcze w zyciu na raz nie widzialem, czulo sie napiecie w powietrzu, gdy juz wsiadalem do swojego pksu, slychac bylo nadchodzaca grupe kiboli, skandowanie nioslo sie po calym dworcu.

Powietrze zgestnialo ze mozna by je nozem kroic, ludzi ogarnal strach i przerazenie, bylo to po nich widac, zamarli w bezruchu i tak pozostali... Jazda!

Volkswagen New Beetle










Tak jak obiecalem po nie malej przerwie wpisaniu powracam. Mam nadzieje ze wiecej takich przerw Wam nie zaserwuje, już koncze gadac i zabieram się do sedna sprawy.

Oto przed Wami New Beetle, nowe wcielenie Garbusa. Produkowany od 1998r, bodajze w 2003r przeszedl maly lifting ale producent nie okreslil go mianem drugiej generacji. Autko zlapalem kolo mojej uczelni.

Autko jest skladane w Meksynu na podwozi z Golfa IV i tak jak wspomnialem mialo ozywic legende Garbusa, czy mu się udalo? To pytanie do kazdego z was z osobna. Wedlug mnie kompletnie nie. Sytuacja jest podobna jak z BMW MINI i Mini z przed lat. Ludzia się podoba itd. ladny itd. ale staruszka nie przebije w niczym, fan kluby Garbiego bojkotuja New Beetla jak się tylko da, wiele posiadaczy Garbusa rozniez uznaja za porazke wyprodukowanie NB. Calkowicie ich popieram…

Zobaczmy teraz pod maske, gama silnikow jest nie mala. Jeden dizelek tylko, 1.9l, 105koni, skromnie można powiedziec. Inaczej ma się sprawa z silnikami benzynowymi, jest ich az 6, od 1.4l liniowej czworki o mocy tylko 75 konikow do najwiekszego 3.2l V6 ze stadem 225koni. Oczywiście tej wersji w Polsce się nie dostanie…

Ile przyjdzie nam zaplacic za kawalek odnowionej legendy? Od 67tys zl za 1.4 maluszka do nie calych 100tys za 1.8l turbo, ceny 3.2l smoka nie znalazlem niestety.

Pozostaje jeszcze pytanie czy duzo ich widac na ulicach? Czasami jakis przemknie ale nie jest to auto dla mas… A taki był Garbus

Linki:
http://www.volkswagen.pl/modele/newbeetle/
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_New_Beetle

Fotki:
http://images.google.pl/images?hl=pl&q=new+beetle&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w&gbv=2